Interjú: Adriana Ugarte
Adriana Ugarte: „Még a szemfestékemmel kapcsolatban is pontos elképzelései voltak”
Pedro Almodóvar mindig jó szemmel választ magának színésznőket. Új múzsája hazájában, Spanyolországban leginkább a televízióból ismert, de a Julieta című film után Adriana Ugarte előtt az egész filmes világ nyitva áll majd. A színésznővel Karlovy Varyban beszélgettem.
Tóth Csaba
Julieta karakterét ketten játsszátok a filmben. Te fiatalabb korában, Emma Suárez pedig kicsit idősebben. Nem akartad némi extra smink segítségével végig te alakítani Julietát?
Imádom Julieta figuráját, de Pedro már az elejétől fogva nyilvánvalóvá tette, hogy ketten fogjuk alakítani őt, így nem nagyon agyaltam ezen. Már ez a fél szerep is akkora ajándék, hogy nem is kérhettem volna többet, hiszen Pedro Almodóvarral dolgozhattam hat héten át. Az idősebb kor eljátszásához pedig kellett a korból fakadó tapasztalat is, szóval érthető volt számomra a kettős szereposztás.
Emma Suárezzel átbeszéltétek, hogyan alakítjátok majd Julietát?
Ez volt a terv, ám később megtudtuk, hogy Pedro nem szeretné, hogy egyeztessünk. Azt akarta, hogy mindketten a magunk módján alakítsuk a figurát, az ő instrukciói alapján. Amikor végre megnézhettük a kész filmet, bennünket is meglepetésként ért, mennyire egységes lett a figuránk.
Julieta figurája mennyire hasonlít rád?
Mindketten szenvedélyesek vagyunk, és nagy hőfokon égnek bennünk az érzelmeink. Én még talán nála is impulzívabb személyiség vagyok.
Almodóvar nyitott volt az ötleteitekre?
Pedro folyton tanul, mindig tanulmányoz valamit, és bár teljesen felkészülve érkezik a forgatásra, mások véleményére is kíváncsi marad. Rengeteget lehet tanulni a vele való munkából, így a vele dolgozó színészeknek is nyitottnak kell maradniuk. Ő forgatás közben érzi a szerepet, a történetet és a filmet. Hatalmas lelke van, és mellette egy színésznek tudnia kell lecsupaszítani magát érzelmileg.
Úgy tudom, Almodóvar szereti ugyanazt a jelenetet rengeteg különböző módon eljátszatni a színészeivel. Elmondanád, hogy néz ki ez a gyakorlatban?
Volt rá példa, hogy egy olyan apróságot, mint egy köszönés, legalább tízféle változatban vettünk fel. Számtalan módon el lehet mondani egy olyan aprócska mondatot is, mint a „Helló!” Nagyon változó, hogy melyik jelenethez hány felvételt készít. Valamikor kettőt, valamikor huszonkettőt.
A karaktered sok tragédián esik át a történet során. Színésznőként nehéz egy ennyire szomorú figura bőrébe bújnod?
Nehéz, de az élet is nehéz. A filmben pont a valóságosságát és az intenzitását szeretem a legjobban. Rá kellett jönnöm, hogy vonzanak a tragikus szerepek, még akkor is, ha nem könnyű őket magam mögött hagyni, és lélekben sokáig elkísérnek. Egy ilyen szerep után másképpen nézek a világra, és ez nem könnyű. Egy forgatáson heteken, vagy hónapokon át egy idegen lélekkel kommunikálok, és ez nyomot hagy rajtam. Julieta eljátszása után például sokkal sebezhetőbbnek éreztem magam, és csak reménykedni tudtam abban, hogy a családom és a barátaim is megértik ezt. A drámai szerepek sokat kivesznek belőlem, ugyanakkor rengeteget adnak is nekem.
A Roxette énekesnőjére emlékeztető frizurád a te ötleted volt?
Pedro filmjeiben a legapróbb részletekről is Pedro dönt. Nem csak a hajammal, hanem a körmeimmel, vagy épp a szemfestékemmel kapcsolatban is pontos elképzelései voltak. A frizura sokat segített, hogy átlényegüljek valaki teljesen mássá.
Mennyi időbe telt felépíteni a karaktered külsejét?
Nagyjából három hónap alatt válogattuk ki Julieta ruhatárát, és állítottuk össze a figura sminkjét. Rengeteg különböző hajfesték-árnyalatot kellett kipróbálnunk ahhoz, hogy pontosan eltaláljuk azt, amire Pedro gondolt.
Almodóvar gyakran dolgozik együtt ugyanazokkal a színészekkel. Most már te is a csapata része vagy?
Nem tudom, majd az idő eldönti. Már egyetlen közös munka vele is hatalmas ajándék.
Az interjú a VOX mozimagazin 2016. augusztusi számában található!
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!