2010.12.29.- Az utazó
KRITIKA
Nincs abban semmi meglepő, hogy egy 2005-ös, azóta aligha elavult francia filmet (Anthony Zimmer) is megremakelnek Hollywoodban.
Feri, a mozigépész
Mert ugye franciául csak nem fognak már megtanulni (feliratos film pfúj!), meg aztán mégis csak jobban mutat a plakáton Johnny Depp meg Angelina Jolie, mint Sophie Marceau meg valami másik nevesincs csigazabáló gall. Na dehogy azért nagylelkűek is legyünk – gondolták a producerek – a filmet Európában forgatjuk, német rendezővel, akinek ez lesz az első Hollywoodi munkája. Így is lett. Felkérték a nagyszerű A mások élete rendezőjét, Florian Henckel von Donnersmarckot (milyen jó, hogy nevét nem kimondani, csak leírni kell), hogy vezényelje már le ezt a 60-as évek amerikai filmjeire hasonlító, könnyed szélhámosmozit.
A sztori nem túl bonyolult: egy zseniális tolvajt mindenki üldöz, de ő mégis szeretne nagy szerelmével együtt lenni, ezért nagyszabású akcióba kezd, amihez azonban szükség van egy balekra, akit egy matektanár (igen, Johnny Depp őt játssza) képében talál meg. El is indul a hajsza, mindenkiről kiderül, hogy nem az, akinek látszik, hogy aztán végül nagyjából mindenki azt kapja, amit vagy akit érdemel.
Meglepődni csak azok fognak, akik most járnak először moziban, mert ez az egész film rendkívül gépies, kiszámítható, sőt unalmas. A sztárok meg a szép helyszínek persze ettől még elvihetnék a produkciót, ám Angelina Jolie brutálisan lefogyva egyszerűen már nem az az álomnő, aki pár éve volt, Depp pedig unottan, rutinból hozza a szerepét. Paul Bettany-n látszik némi erőfeszítés, hogy megdolgozik a gázsiért, de a mindig két kör hátrányban lévő üldöző szerepében sajnos nem válhat győztessé, pedig leginkább ő érdemelné meg ezt. Egyszerűen érdektelen az egész film, ami talán a legrosszabb egy ilyen sztárokra, látványra és „izgalmas” fordulatokra építő mozi esetében.
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!