Pavarotti
2019.10.10. (Pavarotti) A The Beatles: Nyolc nap egy héten – A turné-évek nagy sikert aratott dokumentumfilmje mögött álló, díjnyertes alkotók PAVAROTTI című dokumentumfilmjükkel újabb zenei ikont mutatnak be kendőzetlenül, feltárva legendás címszereplőjük életét és karrierjét egyaránt. „A tömegek tenorja” néven is ismert Pavarotti ritkaságszámba menő módon egyszerre volt utánozhatatlan egyéniség, zseni és világszerte közkedvelt híresség, aki istenadta tehetségét kihasználva népszerűsítette az operát a lehető legszélesebb körben. Pavarotti úgy állt hozzá a munkához, hogy az opera műfajában minden zenekedvelő találhat magának valamit, és puszta tehetségének köszönhetően eluralta a világ legnagyobb színpadait, hallgatók millióinak szívét hódította meg. Az Oscar-díjas Ron Howard által rendezett dokumentumfilmben kuriózumnak számító interjúkat is láthatunk a művész kollégáival és rokonaival, továbbá soha korábban nem látott felvételeket, mindezt csúcsminőségű Dolby Atmos hanggal.
KRITIKA
Ha a nagy hollywoodi rendezők olykor dokumentumfilm-készítésre adják a fejüket, érdekes módon szinte mindig valamilyen híres zenészről forgatnak portréfilmet.
Tóth Csaba
Semmiképp sem szeretném lebecsülni azt a munkamennyiséget, amit az alkotói a Pavarottiba beletettek, de egy Ron Howard kaliberű rendező álmában is megrendez egy ilyen mozit. A XX. század egyik legismertebb tenorjáról, Luciano Pavarottiról annyi archív videó- és képanyag, interjú és koncertfelvétel áll rendelkezésre, hogy pusztán ezek ügyes egymás után illesztésével és megvágásával kijön egy értékelhető portréfilm. Howard persze nem elégedett meg ennyivel, új interjúkat is készíttetett Pavarotti családtagjaival és ismerőseivel. Azt sem lehet mondani, hogy a személyisége ellentmondásait elhanyagolta volna, hiszen a nagyzolásáról és a szeretőjéről is bőven esik szó, de hiába tett az énekes bármi rosszat, ez a film elsősorban főhajtás a zseniális, a világ által körberajongott tenor előtt. Ron Howard rutinos hollywoodi öreg róka módjára biztonsági játékot játszik, és elsősorban a Pavarotti-rajongóknak készítette a filmjét, akik azért mennek a moziba, hogy megnézzék az ikonjuk egy-egy emlékezetes fellépését, megtudják, hogyan született meg egy-egy legendás előadás, netán lássák az archívumok mélyéről előkapart fiatalkori próbálkozásokat. Howard pont csak annyira kapargatja meg Pavarotti személyiségének és életének sötétebbik oldalát, hogy ne érhesse az a vád, hogy rajongói filmet készített. Élvezetes, szórakoztató portréfilm ez azoknak, akik nem szeretnek túl mélyre ásni.
114 perc, amerikai-brit
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!