Seveled
Elsőre jó ötletnek látszott. Gergő (Mészáros Béla), a csajozógép filmkritikus szeretne beteg édesanyja (Básti Juli) kedvében járni, és a jó ügy érdekében hazudik egy nagyot. Csak egyetlen egyet: beviszi hozzá a kórházba a szomszédját (Tenki Réka), a nagyszájú ex-sztriptíztáncosnőt, akinek van egy nagy előnye: öt hónapos terhes. Az unokamániás anyuka boldogan látja, hogy a fia révbe ért, elbúcsúzik mindenkitől – és meggyógyul. Ettől kezdve Gergő és Saci kénytelen újabb és újabb hazugságokkal tartani a frontot. Bár alig bírják egymást elviselni, ha jön a „nagyi”, úgy tesznek, mintha boldog, fiatal pár volnának. Az átverések persze sosem tökéletesek, és a bonyodalom Saci pocakjával együtt terebélyesedik: pedig előbb-utóbb meg kell születnie a megoldásnak. A Poligamy és a Coming Out rendezője, Orosz Dénes a legjobb magyar színészek több generációját hívta meg új, korunk párkapcsolati bajait, örömeit és botrányait feltérképező, önfeledt romantikus vígjátékába.
KRITIKA
Orosz Dénes harmadik filmje sajnos rosszabb a másodiknál, a második pedig rosszabb volt az elsőnél.
Tóth Csaba
A high concept romkomok hazai királya, Orosz Dénes végre elkészíthette a harmadik nagyjátékfilmjét, a sokáig Mimi címen futó Seveledet, ami eddig a legkevésbé high concept film a filmográfiájában, lévén, nincs benne semmi csodás elem: a főhős nem kap egymás után egy rahedli új barátnőt, és egyetlen meleg sem válik benne egy fejet ért ütés hatására heteróvá. A kiindulópont itt egy hazugság: Gergő haldokló, szívbeteg anyjának behazudja, hogy a szomszédjában lakó terhes sztriptíztáncosnő valójában a barátnője, és az ő gyerekét várja, lévén, a mama régi vágya egy unoka. Klasszikus romkom alaphelyzet, hogy egy hazudott kapcsolatból előbb-utóbb valódi lesz, amikor az eljátszott érzelmek igazivá válnak, és Orosz sem akarja megújítani a műfajt, hacsak annyiban nem, hogy a zsánerhez képest kissé mélyebben érint olyan gondolatokat, mint a mai férfiak elköteleződés-képtelensége, vagy az, hogy Magyarországon milyen helyzetbe kerül egy nő, ha egyedül marad egy gyerekkel. Ebből akár egy nagyon szerethető film is kisülhetett volna, ugyanis a színészek jók – Básti Julit különösen jó újra látni -, és a sztori is kínál néhány izgalmas helyzetre lehetőséget, de a Seveled szinte egyetlen ziccert sem képes gólra váltani. A forgatókönyv kulcsjeleneteket (pl. hogyan győzi meg Gergő a szomszédját arról, hogy beleálljon a hazugságba) hagy ki nagyvonalúan, nem magyaráz meg magyarázatra szoruló jeleneteket (miért küld ki egy ügynökség egy terhes szriptíztáncosnőt dolgozni…), a központi konfliktus (mama meg ne tudja, hogy hazudtunk neki) lezárását pedig egyetlen gyengécske poénnal tudja le. Ráadásul nem vicces.
90 perc, magyar
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!