Boldog idők
2019.12.26. (La Belle Époque) Az idősödő francia házaspár párkapcsolati válságot él át. A feleség harsány és magabiztos, a férj pedig egyre inkább belesüpped a kétségbeesésbe és önsajnálatba. Fiának egyik barátja sikeres és különleges vállalkozást vezet: időutazást kínál ügyfeleinek. Színészek, díszletek bevonásával megteremti a kiválasztott kor hangulatát és körülményeit, és a méregdrága árat kifizető időutazó addig élvezheti a 18. század vagy éppen a második világháború tökéletesen újrateremtett közegét, amíg a pénztárcája bírja. A fiatalember felajánlja az egyre letörtebb férfinak, hogy egy napra visszamehet a múltba egy általa választott napra… Melyik napot választja vajon? Vissza akar-e majd térni a jelenbe? Megmentheti-e ez az időutazás a házasságát?
KRITIKA
Nosztalgia mindenen túl – röviden így lehetne megfogalmazni a Boldog idők szüzséjét.
Csákvári Géza
Daniel Auteuil alakítja Viktort, az egykori illusztrátort és képregényrajzolót, aki mélyen jár az önsajnálatban és depresszióban, mert a felesége, Marianne (Fanny Ardant) kihajítja, hogy inkább a fiatalabb szeretőjével, François-val (Denis Podalydès) legyen. Ő amúgy, nem mellékesen Victor egykori főnöke, aki az utcára rakta. Mi legyen most? High concept megoldás: Victort a fia befizeti egy színházi alapú virtuális valóság-szolgáltatóhoz, és az idős férfi úgy dönt, hogy 1974-be arra a napra akar visszamenni, amikor megismerte a feleségét. Szerencséjére a showman, Antoine (Guillaume Canet) mindent elkövet, hogy Victor boldog legyen, és ebben segítségére van szerelme, Margot (Doria Tillier) is. Talán túl jól is sikerül minden? Az ötlet remek, ám az probléma, hogy Nicolas Bedos író-rendező mindent akar egyszerre. Drámát, komédiát, valamint tömény giccset, és igazából csak az utolsó jön neki össze makulátlanul. A film egyébként elképesztő tempóban indul, és az egész lebeg a nem eléggé komoly és sajnálatosan a nem eléggé vicces zónában is. Ami igazán kár, mivel ebben a filmben benne volt a potenciál, hogy valami igazán átütő süljön ki belőle, ezt pedig minden bizonnyal érezte Auteuil is, aki mindent bedob, amit csak tud. Viszont ő épp drámában erős, ezt a képességét pedig nem használta ki Bedos. Haragudni semmiképp sem szabad a Boldog időkre, hiszen karácsony környékén igencsak megnövekszik az igény az édességekre. Merthogy a végkifejlet hozza a kötelező cukit.
115 perc, francia
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!