Árok
2020.01.09. (Underwater) Egy mélytengeri kutatóbázis személyzete a túlélésért kénytelen küzdeni, miután földrengés rázza meg laboratóriumukat.
KRITIKA
Alien a Mariana-árokban. Nem ez lesz Greta Thunberg kedvenc horrorfilmje.
Soós Tamás
Pedig milyen tökös B-film lehetett volna! A Csendes-óceán legmélyén felrobban egy kutatóállomás. Hőseinknek menekülni kell, átgyalogolni az óceánfenéken a szomszédos állomásra. Ez már önmagában überpara: sötétség, kiszolgáltatottság, klausztrofóbia és a végtelen ismeretlen. Meg persze a lovecrafti szörnyek: az ember túl mélyre fúrt, újból elkövette a környezetrombolás hübriszét, ezért a természet csápos, nyálkás óriás élőlényekkel bünteti, akik mélybúvárokat reggeliznek. Pedig A-listás filmsztárok vannak itt: Kristen Stewart, az ezermester mérnök, aki valamilyen rejtélyes oknál fogva melltartóban és bugyiban menekül a film felében, és Vincent Cassel, aki rutinból hozza a jóságos főnököt. Sajnos az Árok többi részén is a rutin érződik: kiszámíthatóan érkeznek az ijesztgetések, a környezetvédő mondanivaló közhelyes marad és az ambíció, hogy az Alien helyett mégis inkább a Gravitációt koppintsák, amelyben egy gyásszal küszködő nőnek kell extrém fizikai körülmények között eljutnia A-ból B pontba, némileg kudarcot vall, mert elfelejtették rendesen megrajzolni ezeket a karaktereket. Ha legalább nem ráznák a kamerát annyira az óceánfenéken, hogy ne lehessen semmit látni, plusz nem felejtenek el átélhető drámát fecskendezni bele, egy rossz szavunk sem lenne az Árokra. Így viszont értjük, miért tologatták három évig a premierjét.
A végső százalék a VOX írói által adott százalékok átlaga!
95 perc, amerikai
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!