Bűvölet: Az örökség
2020.10.29. (The Craft: Legacy) Hannah világa felfordul. Az anyja férjhez megy, és ők beköltöznek az új apuka hatalmas házába, három fia mellé. Az új suliban mindenki bunkó. Csak három fura csaj fogadja be Hannah-t: szükségük van ugyanis egy negyedikre boszorkányos, a túlvilágot megidéző játékukhoz.
Csak azt nem tudják, hogy Hannah különleges képességekkel rendelkezik, és amikor vele egészül ki a rituális kör, csakugyan megtörténik a csoda – de gonosz erők szabadulnak el tőle. És egyre furcsább dolgok történnek a gimiben, meg otthon – ahol szintén fény derül néhány sötét titokra… A gonosz mindenütt ott volt, és most a lányoknak kell szembenézniük vele. A Blumhouse az elmúlt évtized legmenőbb horrorjait, az Insidious-, A bűn éjszakája-, a Parajelenségek-, a Halloween-sorozatot, a Szétörve és a Boldog halálnapot című filmet gyártotta. Ezúttal azonban újra hangolta a műfajt: most négy csaj a történet főhőse, és a misztikus események az ő középsulis világukban jelennek meg.
KRITIKA
Nem tudom, mi szükség volt az 1996-os Bűvölet folytatására, de ennél nagyobb baj, hogy az alkotók sem tudják.
Tóth Csaba
A tiniboszorkányos Bűvölet annak idején szolgált néhány jó karakterrel, és akadt benne pár találó, egészen horrorisztikus képsor, sőt, a maga lightos módján egészen szórakoztató volt, bár annyira nem, hogy 24 évvel később egy olyan folytatásra ébredjünk, amiben az eredeti szereplők közül csak egyvalaki térjen vissza mutatóba, és a laza horror-fantasy egy csapásra egy lelkizős young adult szörnyedelemmé változzon.
Ezúttal is van négy kamasz boszorkányunk, de az első filmmel ellentétben a konfliktus itt elsősorban nem köztük adódik, hanem egy titkos férfimágusokból álló társaság az ellenfél. Sajnos Zoe Lister-Jones rendező nem használja ki, hogy boszorkányként varázsolgatni azért igencsak mókás dolog lehet, és egy-két jelenetet leszámítva az ő boszorkái igazi savanyújóskák, akik semmi érdemlegeset nem kezdenek a képességeikkel. A konfliktus túl későn jelenik csak meg a történetben, amiből addigra már szinte minden feszültség elpárolgott, sőt, igazából meg sem született, a négy boszorkányból három pedig a film második felére annyira háttérbe szorul, hogy nem is értjük, korábban miért hangsúlyozták a fontosságukat. Zavaros, fókusz nélküli, izgalommentes és fárasztó film a végeredmény, amiben még David Duchovny is tiszteletét teszi, hogy letegye az asztalra élete legpocsékabb alakítását.
A Bűvölet – Az örökség a Magyar Filmadatbázisban!
97 perc, amerikai
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!