Kritika: Ivan, az egyetlen
Ivan, az egyetlen
Thea Sharrock (Mielőtt megismertelek) második egész estés rendezése monumentális fantáziát igényel.
Csákvári Géza
Elvégre el kell fogadni, hogy tényleg volt a valóságban egy olyan gorilla, akit elhurcoltak a vadonból, majd egy amerikai család babusgatta, végül egy plázában kötött ki, mint látványosság, merthogy tudott festeni, afféle impresszionista módon. Persze a Disney az alapsztoriból egy cuki, digitális állatokkal teli filmet készített, ahol Ivan, a gorilla (Sam Rockwell mélabúsra hangolt orgánuma segítette az animátorokat) gazdája és gyerekkori pártfogója egy konzervatív cirkuszt vezet. Ivan élvezi a sztárlétet, bár egyre kevesebb a néző egy efféle analóg intézményben, amíg meg nem érkezik Ruby, a bébi elefánt (Brooklynn Prince), akit Ivan legjobb barátja, Stella (Angelina Jolie) pártfogol. Csak hát az idős elefánt mama elhuny, és Ivant megesketi: ne hagyja, hogy Ruby egy ketrecben nőjön fel. Ivan segítségére van persze Bob, a kóbor kutya (Danny DeVito), aki afféle indirekt intrikus: magyarul mindig ő provokálja ki a cselekvést – egyszóval igazi bolond blöki. Sharrock rendezése abból a szempontból rendhagyó, hogy a kor stílusának megfelelően digitális állatokat animál, és garantált a happy end, de ami miatt mégiscsak különleges, hogy a régi, klasszikus Disney-értékeket és stílust idézi meg. Persze most, a karantén alatt nem kicsit áthallásos egy bezárt gorilla bánata, de legalább annál is komolyabban is lehet venni a látottakat, és halkan elmorzsolni a boldogság könnycseppjeit.
OSCAR-JELÖLÉS 2021
(Legjobb vizuális effektek)
The One and Only Ivan
95 perc, amerikai
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!