A fészek
2021.05.20. (The Nest) Rory ambiciózus vállalkozó, aki amerikai feleségét és gyermekeit szülőföldjére, Angliába hozza, hogy új üzleti lehetőségeket fedezzen fel. Miután elhagyta biztonságos amerikai külvárosi környezetük szentélyét, egy brit udvarházban élik szerénynek cseppet sem nevezhető életüket. Ahogy egyre többre és többre vágynak, a családi egység egyre inkább megbomlik.
KRITIKA
Mi történik egy kétgyerekes családdal, ha földrészt váltanak, de egyikőjük sem érzi magát otthonosan a helyzetben, még az sem, aki miatt költöztek? Jól sejti az olvasó, ebből semmi jó nem sülhet ki.
Szajki-Vörös Adél
Jude Law mindig jó, az egyik legmegbízhatóbb, legsokszínűbb színésze a generációjának, így ebben a filmben is jóleső volt figyelni az arcára kivetülő belső átalakulását. A központi figura, még ha nincs is sokkal több filmideje, mint a többieknek, ugyanis az ő apakaraktere. Amerikában indul a sztori, reggel van, a férj alvó feleségének kedvesen ébresztgetve az éjjeliszekrényre helyezi a gőzölgő kávét. A gyerekek a reggelizőasztalnál poénkodnak az apjukkal, iskolába mennek. Az apa telefont intéz.
Ari Aster Öröksége jutott eszembe, ahogy a nyugtalanító, disszonáns zene beindul, illetve látjuk az apát kívülről, mintha leselkednénk a ház kertjéből, és lassú kifelé zoomolással távolodunk tőle. Már most feszült vagyok a filmes eszközökkel felülírt látszatidilltől, pedig még nem történt semmi. És ezen a napon nem is történik. A nő (Carrie Coon) lovardában dolgozik. A férfi egy irodában. Este békésen lefekszik a család, a két gyerek: egy kisfiú és egy tinédzser lány, a férj és a feleség.
Reggel megint kávé, puszi, csakhogy ezen a napon kiderül, hogy költöznek, nem is akárhová: Londonba, a férj eredeti származási helyére. Új lehetőséget ajánlottak neki, mondja, és azzal biztatja a feleségét, hogy ez egy új élet lesz a számukra, és a nőnek sem kell majd annyit dolgoznia. A nő azonban nem lelkes, mint kiderül, ez a sokadik költözésük pár éven belül. És hogy miért nem jó ez a családnak, már ki is derül, ha egy picit jobban odafigyelünk az első londoni reggelre: Law karaktere már csak odateszi a kávét, az arcán nyoma sincs a korábbi gyengéd kifejezésnek, amint elköszön a nejétől.
Aki azért megpróbálja megteremteni a normalitást a családnak itt is, holott egy hatalmas, ódon, sötét és igazából tiszta para épületbe költöznek, ami kívülről lehet, hogy impozáns, de belülről meg olyan, mintha itt forgatnák a Más világ 2-t. És az események is ilyen irányba indulgatnak, a nő ugyanis többet van egyedül és a gyerekekkel otthon, mint a férjjel, aki kezd egyre gyanúsabb lenni a nézőnek. A fészek egy minden tekintetben kompakt és berántós mozi, amelyben folyamatos a feszültség fenntartása, és akit még muszáj kiemelni Law mellett, az a remek Carrie Coon, vagyis két zseniális színész jól időzített találkozását láthatjuk egy erős drámában. Hátha a streaming előtérbe kerülésével készülnek még ilyen filmek, és egyre több, mert épp ez a szín kezdett el hiányozni pár éve a palettáról.
107 perc, brit-kanadai
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!