Hang nélkül 2
2021.06.17. (A Quiet Place Part II) Az otthonukban történt halálos eseményeket követően az Abbott családnak a külvilág borzalmaival kell szembesülnie, miközben tovább küzdenek a túlélésért – a legnagyobb csendben. Miután arra kényszerülnek, hogy nekivágjanak az ismeretlennek, gyorsan ráeszmélnek, hogy nem csak a hangra vadászó szörnyek jelentenek fenyegetést a homokösvényen túl…
KRITIKA
Egy szinte tökéletes középső rész.
Villányi Dániel
Ez a John Krasinski nagyon tud valamit. Színészként is lehetetlen nem kedvelni (ráadásul egyre több szereptípusban áll helyt), a Hang nélkül első részével elkészítette a 2010-es évek egyik legjobb high concept horrorját, most pedig végleg bebizonyította, hogy nagyon érti és érzi ezt a rendezés dolgot. Sőt, a Hang nélkül 2 esetében már az írást is magára vállalta, szóval egy nagy formátumú alkotó képe kezd kirajzolódni előttünk. Krasinski mindemellett a filmben szereplőként is tiszteletét teszi, ami a khm… előzmények miatt ugye csak flashback formájában történhet meg. De milyen az a flashback! A hangra támadó szörnyek inváziójának első napjára visszatekintő filmkezdés egyből beleszögez a székbe, és olyan jeleneteket produkál, amire az akciórendezés szakmájának legnagyobbjai is csak elismerően csettinthetnek. Majd visszatérünk a folytatáshoz, egészen konkrétan ahhoz a pillanathoz, ahol abbamaradt az első rész, és felvesszük a történet fonalát a csonka családdal, akiknek menniük kell az addigi rejtekhelyükről. Becélozzák a legközelebbi lakottnak gondolt pontot, ahol egy régi ismerősre találnak (Cillian Murphy a szemével mindent eljátszik), meg egy információra, ami reményt adhat. Közben folyamatosan működik az a truváj a hangokkal, ami oly kiválóan vitte el az első részt is, de ez csak azért működhet ilyen jól, mert Krasinski felsőfokon beszéli a feszültségkeltés filmnyelvét, miközben remek ritmusérzékkel azt is pontosan tudja, mikor kell szusszanni egy kicsit. Közben pedig bravúrokra is képes – gondoltad volna, hogy egy ilyen „hang nélküli” filmben két pazar autósüldözésnek is a szemtanúja lehetsz? Krasinski egy emlékezetes pillanatban akarva-akaratlanul még a világjárvány utáni újrakezdés, újra emberek közé kerülés érzésére is reflektál, de az olyan pofátlanul hatásvadász húzások is jól állnak neki, mint a filmvégi ún. A Jedi visszatér-dramaturgia – amikor három párhuzamos szálon kerülnek végleg szorult helyzetbe a hősök, és egyikük tettének kell globális hatással bírnia. Hogy miért csak szinte tökéletes középső részről beszélünk, az néhány jó előre látható, vagy legalábbis kiszámítható húzás eredménye (amikor meglátod azt a bunkerajtót, már tudod), meg magának a film középső voltának az eredménye. Eleve ugye nem újdonság már az izgalmas alapötlet, és nem bajlódik sokat a film a karakterekkel sem – az első pillanattól számít arra az érzelmi viszonyra, ami az első részt átélőkben kialakult feléjük. De elvágottan nyitott a vég is: ugyan hivatalosan még nem jelentették be a harmadik részt, de fejünket rá, hogy a Hang nélkül 2 lesz akkora siker, hogy érkezzen még egy folytatás. Egy szinte tökéletes trilógiazáróval pont megelégednénk.
97 perc, amerikai
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!