Űrpiknik
2021.07.01. A különc egyetemista lány, Panna (Walters Lili) gyerekkorától kezdve próbál az űrbe küldeni jeleket, válaszra várva. Annak ellenére, hogy az egyetemen senki nem veszi őt komolyan, elmélete mégis bizonyítást nyer: hatására ugyanis a Földre érkezik a saját világában hasonlóan kirekesztett űrlény Fiú (Takács Zalán). Ha ez önmagában nem lenne elég sokk, a jövevény közli Pannával: a bolygó pusztulásra van ítélve, őt magát pedig egyedül az érdekli, hogy megmentse rajongása tárgyát, Zalatnay Sarolta művésznőt. Az elsőfilmes Badits Ákos rendező, és a forgatókönyvet jegyző Benedek Ágota, a Rumbarumbamm című nagysikerű könyv szerzőjének filmje egy eszeveszett éjszaka történetét meséli el. Különc főszereplőik nem kevesebb dolgot vállalnak magukra, mint a bolygó megmentését, ráadásul kalandjaik során saját múltjukkal is szembe kell nézniük – már csak az a kérdés, hogy melyik probléma a súlyosabb.
KRITIKA
Ambicizóus magyar sci-fi-komédia sok szívvel, de kevés jó ötlettel.
Szöllőskei Gábor
Kétségtelen, hogy nem sok olyan hazai mozgóképet látni, mint az Űrpiknik, hiszen a sci-fi-vígjáték zsánere itthon nem túl népszerű a filmesek körében. Az alapsztori mindenesetre ne rémítsen el senkit: egy űrlény (Takács Zalán) azért érkezik a Földre, mert tudja, hogy népe néhány órán belül megsemmisíti a bolygót, ám, mielőtt kis sárgolyónk az Alderaan sorsára jutna, szeretné kimenekíteni Zalatnay Sarolta énekesnőt, akinek egyik dalát az életunt Panna (Walters Lili) küldte ki még gyerekkorában az űrbe speciális rádiójával. Hőseink természetesen összeakadnak, és egy éjszaka alatt próbálják felkutatni Cinit, jobb esetben pedig elkerülni a világvégét.
Az Űrpiknik részleteiben tud megkapó vagy minimum érdekes lenni: vizuális effektek, űrhajó, szótlan Terminátor-üzemmódban vadászó kiszőkített Árpa Attila, a modern és a retró keverése magyar módra stb. Sajnos azonban mindez nem áll össze egységes egésszé, az esetlen párbeszédek és a realitást/logikát nélkülöző cselekedetek minduntalan kidobnak minket a sztoriból. Takács Zalán esetlen, szerethető űrlényfigurája tölti meg szívvel a sutácska sztorit, kár, hogy nem egy kreatívabb, összeszedettebb filmben kapott lehetőséget a bizonyításra. Badits Ákos első filmje Wes Anderson-i hangulatú, de gyerekbetegségekben tobzódó egész estés debütálása bátor próbálkozás, totálisan kattant premisszájából pedig akár egy vicces űrlényes coming of age kultfilm is születhetett volna, épp ezért nagy kár érte.
79 perc, magyar
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!