Gonosz csoda
2021.07.29. (The Unholy) Csoda történt, igazi csoda! Egy kisvárosban élő, siket lányt meglátogat Szűz Mária, és meggyógyítja az ártatlant. Mivel véletlenül egy cinikus, szakmája legszélére sodródott újságíró is éppen ott tartózkodik, az egész világ értesül a csodálatos gyógyulásról – és arról, hogy Alice egyre több embert gyógyít meg. Az egyház eleinte kételkedik, de végül hozzájárul, hogy a lány tömegeknek prédikáljon. És Bainfield felé megindul a hívők áradata. Csakhogy az újságíró nyomozni kezd, és rájön, hogy a helységben százötven évvel korábban történt szörnyű kivégzés kapcsolatban áll a mostani eseményekkel: akkor a helybeliek egy felnőtt nő arcára szögezték Mária képét, és felakasztották. Talán most sem a szent Szűz jött el, hanem az ő legnagyobb ellensége. És ha ez így van, az újságírónak mindenképpen meg kell akadályoznia, hogy Alice annyi ember előtt imádkozzon: mert akkor a Gonosz egyszerre rengeteg lelket rabolhat el…
KRITIKA
Jó felütés, béna kivitelezés.
Muchichka László
Horrorfilmek esetében gyakorta előforduló hiba, hogy egy jó alapötletet sikerül teljesen klisés, béna elemekkel gallyra vágni. A Gonosz csoda is ilyen, amin különösebben az sem segít, hogy PG-13-as besorolást kapott. A sztori szerint egy amerikai kisvárosban, Bainfieldben csoda történik: a születésétől süket Alice-nek (Cricket Brown) megjelenik Szűz Mária, visszaadja a hallását, sőt, innentől kezdve a lány is embereket kezd gyógyítani. A városban pont ott van egy végletekig cinikus, munkájába teljesen belefásult újságíró, Gerry Fenn (Jeffrey Dean Morgan), aki szakmájának legalját, a konteós magazinokat képviseli, és exkluzív anyagok sorát hozza le róla. A kattintásvadászat mellett azonban oknyomoz is egy kicsit, és kideríti, hogy a helységben 150 évvel korábbam egy szörnyűséges kivégzés történt, ennek pedig köze van a lány gyógyulásához. Sőt, felmerül a gyanú, hogy a Gonosz akar lelkeket szerezni. A filmet Sam Raimi nevével próbálják eladni, aki rendezőként már bizonyította, eléggé ért a hátborzongató, csavaros, misztikus történetekhez, de ezen jelzők egyike sem igaz a Gonosz csodára. Az executive producer szerzői kézjegyéből semmi sem látszik, az elsőfilmes (és a szkriptért is részben felelős) Evan Spiliotopoulos pedig annyit tesz, hogy kliséket pakol egymás mellé, így a film a jó felütés után a kiszámítható befejezés felé robog. Nincsenek meglepő fordulatok, és egy ponton túl a jump scare-ek is unalmasan érkeznek. Spiliotopoulos elsőfilmes zsánerválasztása egyébként azért érdekes, mert az elmúlt 25 évét íróként töltötte a Disney-nél, és többek között ő készítette A Vadász és a Jégkirálynő illetve az élőszereplős A szépség és a szörnyeteg szkriptjét is. Jobb lett volna, ha a horror helyett inkább egy olyan műfajnál marad, amit ismer, vagy legalább tud benne újat mondani.
99 perc, amerikai
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!