A védenc
2021.09.16. (The Protégé) Anna és Moody bérgyilkosokként egy évtizeden keresztül hajtottak végre nagyvolumenű merényleteket. Mikor azonban Moodyt elteszik láb alól, Anna fejébe veszi, hogy végezni fog mentora gyilkosával. Először azonban le kell számolnia ősellenségével, Rembrandttal, aki pont azt az embert védi, akit Anna ki akar iktatni.
KRITIKA
Maggie Q továbbra is tökéletes akcióhősnek, Samuel L. Jackson mentornak, szódával Michael Keaton is elmegy még több mint testőrnek, de Martin Campbell bérgyilkosos filmje így is fájóan átlagos marad.
Villányi Dániel
Erósz és Thanatosz, azaz a szerelem és a halál isteneinek speciális kapcsolatáról könyvtárnyi irodalom született már, ezt a komplex pszichológiai viszonyt pedig a kommersz bűnfilmek sem haboztak kihasználni a maguk szintjén, megteremtve azokat a párosokat, akik között ellenfélként izzik fel az erotikus feszültség a Mr. és Mrs. Smith-től a Mint a kámforon át a Megszállottak viadaláig. A „Most megölsz vagy megdugsz?” kérdése lenne hivatott A védenc esetében is némi fűszert adni a rendkívül sokszor látott történetsémához, amiben a földkerekség leghalálosabb bérgyilkosának egy ügy személyessé válik, ezért aztán szembe megy az egész világgal. A baj az, hogy még ezt a fűszert is mérsékelt lelkesedéssel adagolja a film az alaprecepthez, így aztán nem kapunk többet, mint a forgatókönyvén tátongó lyukakat nem is bánó, ugyanakkor rendkívül profin megrendezett B-filmet. Martin Campbell tudása az akciókról nem kopott a Bond-filmek óta, de ő is és a színészei is jobb alapanyagot érdemeltek volna. Maggie Q és Samuel L. Jackson sokadszor is hozza azt, amiben a legjobbak, és Michael Keatont látva ugyan nehezen hihető, hogy 70 évesen ő a világ legjobb (nem visszavonult, visszatért, veterán, hanem A) testőre, aki félkézzel veri le a rosszfiúkat, és viszi ágyba a nőket, de a sármja révén kínossá azért nem válik a szerepben.
109 perc, amerikai-brit
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!