Login | Register
Forgot your password?

Math Required!
What is the sum of: 8 + 10    

A password will be emailed to you.

A legjobb dolgokon bőgni kell

Maja (Rainer-Micsinyei Nóra) élete kezd összeállni. Barátjával (Bányai Kelemen Barna) végre kiköltöznek az egyetem óta másokkal bérelt lakásból. Az egyik este azonban nem várt fordulatot vesz: kiderül, hogy egy rég nem látott távoli rokon (Lőrinc Katalin) nem az igazak álmát alussza a konyhaasztalra bicsaklott fejjel, hanem meghalt. Maja kénytelen ott maradni a halottal, mert a családból senki sem ér rá segíteni, még az anyja (Hernádi Judit) is lerázza. A halottszállítókra várva megérkezik Maja gyerekkori barátnője, Sára (Huzella Júlia), akivel már jó pár éve megszakadt a kapcsolata. Telnek az órák, és az egyszerű eljárás egy végeláthatatlan, bürokratikus folyamatba torkollik, abszurd szituációkkal megspékelve. Az éjszaka folyamán Maja kezd szembesülni a mélyen eltemetett problémáival. Hiába csordogál biztonságosan az élete, a boldogsága érdekében muszáj kockáztatnia. Még akkor is, ha fejest kell ugrania az ismeretlenbe.

KRITIKA

A nagyjátékfilmek rendezését meg el kell valahogy kezdeni. És Cristina Grosan bemutatkozása kifejezetten szimpatikus – köszönhető ez elsősorban a főszereplő-társ-forgatókönyvíró Rainer-Micsinyei Nóra „one girl show”-jának.

Kovács Gellért

alegjobbdolgokonbőgnikell01Persze a többiek, Huzella Júlia, Bányai Kelemen Barna és mások mellett a jutalomjátékos szerepben brillírozó Hernádi Judit is kellettek ahhoz, hogy a „magyar Lena Dunham” bájosan szerencsétlenkedhessen-botladozhasson Budapesten – pontosabban szinte egyetlen lakásban, hiszen A legjobb dolgokon bőgni kell alaphelyzete, miszerint főhősnőnk barátnője társaságában kénytelen kihúzni egy éjszakát a halott rokon nénivel egy fedél alatt, keserű-vicces szkeccsekből összerakott kamara-dramedyt ígér, egyfajta reiszgáboros szembenézést a nemzedéki kis-nagy kérdésekkel – persze hangsúlyosan női nézőpontból vizsgálva mindezeket.
Grosan nagyon szépen bánik főszereplőjével (nyilván azonosul is vele), s a film legjobb, legszerethetőbb pillanatai is akkor születnek meg, amikor Rainer-Micsinyei egyik lábáról a másikra nehezedik, s motyog valami rögtönzöttnek tűnőt – bármiről, amivel karakterének épp kezdenie kellene valamit.
Igazán nagyszerű komika ő igazán különleges kisugárzással, nagyon lehet kedvelni, s ha nem is ilyen mértékben, de magát a filmet is – ám kiemelkedően jó akkor tudna lenni, ha merne (akarna?) kicsit izgalmasabban, koncentráltabban mesélni. Így azonban inkább értelmezhető értékes mozgóképes mélázásként, mint egészében emlékezetes generációs elsőfilmként. De kezdésnek határozottan nem rossz.

voxmeter065

83 perc, magyar

Kapcsolódó cikkek:
CURTIZ: A magyar, aki felforgatta Hollywoodot
A magazin: 2012. április
2011.03.03.- 127 óra

Kapcsolódó cikkek:

  1. A Mennyországnak kell lennie
  2. A 100 legjobb filmduma
  3. Beteg, perverz és mindenkinek látni kell

 

Szólj hozzá!