2011.01.20.- A következő három nap
KRITIKA
Az Ütközések rendezője ismét próbálja bebizonyítani, hogy indokolt volt az a bizonyos Oscar-díj, de ezúttal sem győzi meg a nézőt.
Nagy István
Ha volt olyan produkció, ami igencsak megkérdőjelezhetően kapott Oscar-díjat a Legjobb film kategóriában, az az Ütközés volt – szerintem. Persze, lehet arra is fogni a váratlan győzelmet, hogy gyenge volt a 2004-es felhozatal. Paul Haggis, rendező-forgatókönyvíró pár évvel később az Elah völgyében című munkájával próbált választ adni a kétkedőknek, ami nem volt rossz film, és A következő három nap sem az, de persze nem is remekmű.
John Brennan (Russell Crowe) egyetemi irodalomtanár, akinek a feleségét, Larát (a Zack és Miriből meg a Pókember 3-ból is ismerős Elisabeth Banks) azzal gyanúsítják, hogy meggyilkolta a főnökét. Az összes bizonyíték ellene szól, de a közös gyermeket egyedül nevelni kénytelen férj természetesen meg van győződve az előzetesben ülő hitvese ártatlanságáról. Egy ex-fegyenc (Liam Neeson miniszerepben) segítségével megpróbálja megszervezni a szöktetést, közben elmerül egy kicsit az alvilágban is, és ez a döntés természetesen nem jár sebhelyek nélkül. Haggis közben szép lassan adagolja a feszültséget és ügyesen lavíroz két véglet között: néha azt hisszük, hogy hamarosan beindul a mentőakció, néha meg azt, hogy nem. Hogy aztán végül megtörténik-e, azt persze nem árulhatjuk el, maximum csak annyit, hogy A következő három nap egy érdekes, lassan bontakozó film egy olyan rendezőtől, aki ügyes mestere szakmájának, de biztos tudna ennél jobbat is.
122 perc, amerikai-francia
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
- 2011.01.13.- Zöld darázs
- 2011.01.13.- Boonmee bácsi, aki képes visszaemlékezni korábbi életeire
- 2011.01.06.- Tamara Drewe
Szólj hozzá!