Az Arthur-átok
2022.07.21. (Arthur, malédiction) A 18 éves Alex gyerekkori kedvenc mesefilmje az Arthur és a villangók. Amikor barátai rátalálnak arra házra, ahol a filmet forgatták, a baráti társaság kempingezni indul, hogy felfedezzék a környéket. A jókedvű kirándulás hamarosan rémálomba fordul, amikor különös és félelmetes dolgok kezdenek történni, majd egyiküket váratlanul meggyilkolják. Hamarosan a többiek is az életükért menekülnek, miközben fogalmuk sincs, hogy mivel is állnak szemben. Luc Besson olyan kultfilmek rendezője, mint a Léon, a profi, a Nikita, A nagy kékség, Az ötödik elem; forgatókönyvíróként pedig mások mellett ő írta a Taxi, az Elrabolva, és A szállító című filmeket. Besson most forgatókönyvíróként és producerként jegyzi Az Arthur-átok című meta horrort, és három éve az első alkotás, amelyben közreműködik. A tinihorrorok legjobb hagyományait követő alkotás bővelkedik a váratlan fordulatokban és a vérgőzös jelenetekben, ami még az edzett horrorrajongókat is meglepheti.
KRITIKA
Nem fordul elő gyakran, hogy valaki ilyen ocsmány módon mocskolja be a saját alkotását.
Matheika Ábris
Alex és a baráti köre már kisgyerekkoruk óta őrülten nagy rajongói az Arthur és a villangók-franchise-nak. Alex fala tele van a filmek posztereivel, megvan neki minden valaha megjelent gyűjthető akciófigura, plüssök, képregények stb… És most, a nagykorúvá válásának alkalmából a barátaival úgy döntenek, felkutatják a legendás házat, ahol a film kulcsjeleneteit forgatták, és kimennek a meglepően elszigetelt helyszínre egy többnapos felfedezőkörútra.
Azt egyből le kell szögezni, hogy a 2006-os Arthur és a villangók közel sem egy mestermű, a két folytatás (2009, 2010) pedig már szépen szólva is kifejezetten gyenge. Ezért is elképesztő teljesítmény, hogy Az Arthur-átok mellett még az Arthur 3 – A világok harca is (ami kerek 0%-on áll Rotten Tomatoes-on) egy mesterműnek tűnik. Már az alapkoncepció is sírva röhögősen borzalmas, de még ott volt a lehetőség egy „olyan rossz, hogy már jó” típusú duplaszaltóra. Sajnos nem ezt kaptuk. A film egy nyomorúságos szenvedés, amelyben az amúgy barátságos 80 perc a duplájának érződik. A vágás például annyira ízléstelen, mintha egy sokadrangú zenekar első videoklipjét néznéd. A karaktereknek nulla egyéniségük van, már persze azon kívül, hogy Arthur-rajongók.
Vajon mi volt ezzel a filmmel a forgatókönyvíró Luc Besson célja? A film végén tesznek egy megjegyzést az Arthur-franchise káros mivoltára. Ez valami passzív-agresszív válasz a negatív reakciókra, amit a filmek kaptak anno? Nos, akármit is akart a francia rendezőlegenda, szégyenletesen elbukott, mivel Az Arthur-átok egy közel nézhetetlen alkotás lett, ami bemocskolja minden pozitív aspektusát egy eleve nem túl erős sorozatnak.
87 perc, francia
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!