2011.01.27.- Rohanás
KRITIKA
Maszkulin akciófilm Dwayne „The Rock” Johnsonnal. Messze nem olyan rossz, mint amilyennek hangzik!
Hlavaty Tamás
George Tillman Jr. (Férfibecsület, Notorious) új mozijában többször is felcsendül A jó, a rossz és a csúf zenei motívuma utalásként, de a régi vágású akciófilmre jobban illene A sofőr, a zsaru, a gyilkos és a szeretője alcím, már csak azért is, mert a főbb szereplőknek konkrétan neve sincs, csak archetípusok, viszont koránt sem olyan egydimenziós figurák, mint elsőre gondolnánk. A főhős (Dwayne „The Rock” Johnson) egy durván célorientált férfi, aki tízéves börtönbüntetése letöltését követően máris megkezdi a testvére gyilkosságában résztvevők felkeresését és kiiktatását. Ezek között van perverz snuff filmes, a bűn láttán megtért lelkész és irodai papírfalak között megbúvó szadista is. Közben a vadászra is vadásznak: egy kokszos zsaru (Billy Bob Thorton) és egy elit bérgyilkos (Oliver Jackson-Cohe) is a nyomában van.
Bár a bosszú, a halállista és az epizodikusság címkék beírása után a Kill Billt dobja ki a rendszer, a Rohanás sokkal inkább hasonlít a neo-noir alapkövét lerakó Point Blankre, persze, nem művészi törekvéseit tekintve. A rendező továbbá néha úgy használja a zenét, ahogy Scorsese, láthatunk rendhagyó autós üldözést, csavart is kapunk a végén, a szereposztásra sem lehet panasz, valamint bűnről és megbánásról, bosszúról és megbocsátásról is intelligensen mesél nekünk ez a mozi.
98 perc, amerikai
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!