Hétköznapi kudarcok
2022.10.27. (Bezná selhání) Megmagyarázhatatlan természeti jelenség szakítja félbe a különc tinédzser, a szorongó anya, és a nemrég megözvegyült nő átlagosnak induló napját. Miközben a környezetükben eluralkodik a káosz, a három nő próbálja átvészelni a napot, és megtalálni helyét a világban.
KRITIKA
Egy magyar rendező cseh nyelven forgatott cseh-szlovák-magyar-olasz koprodukciója arról, hogyan emésztenek fel bennünket a mindennapi kudarcaink.
Tóth Csaba
Grosan Cristina A legjobb dolgokon bőgni kell után egy évvel már elő is rukkolt a második nagyjátékfilmjével, és már önmagában az nagy eredmény, hogy magyar alkotóként egy nagyrészt cseh pénzből és cseh nyelven forgatott filmet készíthetett. A Velencei Filmfesztivál programjában debütált Hétköznapi kudarcok enyhe mágikus realizmussal átitatott katasztrófafilm, amiben vegyülnek a hétköznapi jelenetek a fantasztikummal, bár kétségtelen, hogy inkább az előbbi dominál. Grosan több főhőst mozgat, kis tablót alkotva a problémás kamaszlányból, a megözvegyült, majd az állásából elbocsátott nőből és a szorongó anyából, aki végtelenül szégyelli magát azért, hogy a kisfia elverte az egyik iskolatársát. Mindeközben a városban furcsa tűzesetek borzolják a kedélyeket, megmagyarázhatatlanul, látszólag a semmiből érkezve (a film szolgál néhány látványos képsorral, a VFX csapat munkáját külön dicséret illeti), megmutatván azt, mennyire el vagyunk merülve a kicsinyes problémáinkban, miközben körülöttünk szép lassan lángra kap a világ. A sok számunkra ismeretlen arc között nagy öröm felfedezni a cseh filmben is hazai terepen mozgó Kerekes Vicát, akinek itt sajnos csak mellékszerep jutott. A Hétköznapi kudarcok finom film, így leginkább a finomságokra éhes ínyencek tetszését nyerheti el, de félő, hogy a ráérős tempója, valamint a hétköznapi és természetfeletti elemek kontrasztja kikezdi majd sok néző türelmét, akik talán nem lesznek fogékonyak a mondanivalójára.
85 perc, cseh-olasz-magyar-szlovák
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!