Login | Register
Forgot your password?

Math Required!
What is the sum of: 3 + 1    

A password will be emailed to you.

A titokzatos nő

2022.12.15. (Heojil kyolshim) Hae-jun nyomozó egy mélybe zuhant sziklamászó ügyén dolgozik. Az eset felgöngyölítése során megismerkedik a titokzatos és vonzó özveggyel, Seo-rae-val. A kihallgatások alatt egyre közelebb kerülnek egymáshoz, és Hae-jun az ösztönei helyett egyre inkább az érzéseire hallgat, átlépve a szakmai határokon. Egy évvel az ügy lezárása után ismét keresztezik egymást az útjaik, és a detektívnek a megoldatlan bűnügy mellett saját elfojtott érzéseivel is szembe kell néznie.

KRITIKA

A dél-koreai mozi nagymestere két filmre elegendő csavarral és egy tragikus szerelmi történettel bombázza az eszünket és a szívünket is.

Rácz Viktória

atitokzatosno01Nem lehet dél-korai filmről beszélni anélkül, hogy el ne hangozna Park Chan-wook neve: az 59 éves rendező munkássága elengedhetetlen volt az ázsiai ország filmgyártásának fellendüléséhez és nemzetközi sikereihez is. Bosszú-trilógiája (A bosszú uraOldboyA bosszú asszonya) a kétezres években értelmezte újra a nyugati néző számára is, hogy mit jelent a bűnügyi és az akcióthriller műfaja, egy évtizeddel később pedig a 2016-os év egyik legjobb filmjeként ünnepelt A szobalánnyal, illetve a 2018-as (brit gyártású) The Little Drummer Girl című sorozattal bizonyította ismét, mennyire ért az életveszélyes ármánykodás és a fülledt erotika összeházasításához.
Legújabb filmje ismét Cannes-ban debütált, ahonnan Park haza is vihette a legjobb rendezőnek járó díjat. A titokzatos nő papíron egy ezerszer látott detektívsztori egy magánéleti válsággal küzdő nyomozóval és a fejét elcsavaró gyönyörű, de veszélyes nővel, ám Parknál természetesen semmi nem lehet konvencionális. Olyannyira nem, hogy a rendező egy in medias res kezdéssel teszi azonnal nyilvánvalóvá a néző számára: itt bizony meg van követelve a figyelem! Tartani kell a lépést a detektív Jang Hae-joonnal (Park Hae-il – A halál jele, A gazdatest), aki egy hobbi hegymászó halálát vizsgálja ki, ugyanis a rendkívül fiatal, kínai bevándorló felesége, Song Seo-rae (Tang Wei – Ellenséges vágyak) nem tűnik valami szomorúnak a férfi elvesztése miatt. Hae-joon első számú gyanúsítottként hallgatja ki és figyeli meg Seo-rae-t, ami hamarosan átvált vonzódássá, majd valóságos megszállottsággá.
Ha valaki azt hiszi, hogy ennyiből megfejtette a sztorit, téved: A titokzatos nő ugyan követi a hitchcocki thriller műfaji jellemzőit, a klasszikus felépítés körülbelül a játékidő feléig tart, majd fokozatosan átalakul át egyre inkább romantikus melodrámává. Az egyedi hangvétel, történetmesélés és képi világ persze már az első perctől tetten érhető: Park hipnotikus atmoszférával, virtuóz kameramozgásokkal, újabb és újabb fordulatokkal, illetve végletekig fokozott romantikus őrlődéssel dobja fel a jól ismert formulát. Legnagyobb fegyvere a címszereplőt alakító Tang Wei, aki már Ang Lee Ellenséges vágyak című atitokzatosno02filmjében is emlékezetesen alakította a manipulatív, de törékeny csábító nőt. Seo-rae olyan femme fatale, aki megtestesít mindent, ami miatt imádjuk ezt a karaktertípust, ugyanakkor teljesen szembemegy annak negatív megítélésével. Ahogy Hae-joon, mi sem tudjuk megfejteni Seo-rae-t: bűnös vagy áldozat, szívtelen vagy romantikus, segítőkész vagy szabotőr, esetleg mind egyszerre?
A titokzatos nő a kreatív ötletek, az okos utalások és a fokozott érzelmek tárháza, ami valamelyest a hátrányára is válik: majdhogynem lehetetlen elsőre befogadni az egészet. Az viszont biztos, hogy ezt a filmet akárhányszor újra lehet nézni, mindig találunk benne valami újat.

voxmeter080

139 perc, dél-koreai

Kapcsolódó cikkek:
A magazin: 2024. január
A látogatás
2011.05.05.- Instant dohány

No related posts.

 

Szólj hozzá!