Hirtelen 70
2023.03.02. (Mack & Rita) A 30 éves frusztrált író és önjelölt influencer Mack (Elizabeth Lail) otthonülőként vonakodva, de elmegy barátnője leánybúcsújára Palm Springsbe, ahol egy vad éjszaka után arra ébred, hogy hirtelen átalakul jövőbeli önmagává: “Rita nénivé” (Diane Keaton). Mások elvárásainak kényszerétől megszabadulva Rita a saját útját járja, és a közösségi média hatalmas szenzációjává válik. A benne lakozó 70 éves nő szó szerint felszabadul és egy románc kezd kialakulni, amikor közelebb kerülnek egymással Mack imádnivaló kutyaszitterével, Jackkel (Dustin Milligan).
KRITIKA
Ha az ember megnyeri Diane Keatont, hogy eljátsszon egy idős nő testében ragadt harmincéves influenszert, legalább annyival tartozna neki (és nekünk), hogy nézhető filmet ír az ötlet köré.
Rácz Viktória
A varázslat/átok/egyéb megmagyarázhatatlan jelenség hatására más testbe/életkorba kerülő emberek egy igen kedvelt vígjáték-narratíva, amiből egészen remek (Segítség, felnőttem, Nem férek a bőrödbe, Hirtelen 30) komédiákat lehet kihozni, de még a gyengébbek (Megint 17) is szolgálnak pár emlékezetes jelenettel. A Hirtelen 70 forgatókönyvírói (a Brooklyn 99 írócsapatában dolgozó Madeline Walter és Paul Welsh) viszont csak a valamirevaló ötletig jutottak el. A harmincéves Mack (a Te-ből ismert Elizabeth Lail) íróként tekint magára, de az első könyve óta nem jut előrébb, és kénytelen fizetett Instagram-együttműködésekből fenntartani magát. Pedig ő valójában egy öreg lélek, aki semmi másra nem vágyik, mint hogy békén hagyja mindenki, és ne kelljen senkinek megfelelni. A kívánsága teljesül, amikor egy spirituális szeánsz során egyik pillanatról a másikra 70 évessé (Diane Keaton) válik.
Olyan sok mindenről szólhatott volna a Hirtelen 70, az öregedéstől való félelemtől kezdve a gyászfeldolgozáson keresztül a generációs szakadékokig, ehelyett azonban egy teljesen zavaros logikájú, nem különösebben vicces önmegvalósítás-történet lett, aminek, ha nem az ellenállhatatlan Diane Keaton lenne a főszereplője, még sokkal dühítőbb lenne az inkompetenciája. Így minimálisan enyhít a frusztrációnkon, hogy Keaton még mindig iszonyú szerethető, és nem mellesleg örök divatikon, de azért ő sem elég ahhoz, hogy a filmet nézve ne érezzük úgy, hogy mi is 40 évet öregedtünk.
94 perc, amerikai-luxemburgi
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!