2011.04.28.- Chloe – A kísértés iskolája
KRITIKA
Mainstream erotikus remake a kanadai független filmek császárától, a produceri székben a szellemirtó Ivan Reitman – hogy is van ez?
Nagy István
Atom Egoyan a kilencvenes évek koronázatlan indie-királya volt olyan filmjeinek köszönhetően, mint az Exotica, az Eljövendő szép napok vagy a Felícia utazása, de még a nullás évekre is jutott a munícióból, hiszen Az igazság fogságában például Arany Pálma jelölést kapott. Ezen tények tudatában kicsit nehezen érthető, hogy miért forgatott le egy olyan erotikus thrillert, mely műfaj a csúcskorszakát közel húsz éve élte, ráadásul tudni kell, hogy a Chloe egy közelmúltbeli francia krimi, a 2003-as keltezésű Nathalie (komoly szereplőgárda: Fanny Ardant, Emanuelle Béart, Gérard Depardieu) remake-je.
A Chloe az a film, melynek forgatása során Liam Neeson hazautazott balesetet szenvedett feleségéhez, Natasha Richardsonhoz, aki nem sokkal később sajnálatos módon elhunyt. A filmben viszont a Neeson alakította professzor nem utazik haza időben születésnapi partijára, felesége (Julianne Moore) pedig gyanút fog, és felfogad egy escortlányt (Amanda Seyfried), hogy elcsábítsa férjét. Közben a család összes tagja belegabalyodik az ügybe, Egoyan meg néha a forgatókönyvbe, és az ügyes hangulatkeltés, no meg pár jópofa kameramozgatás ellenére olyan iparosmunkát tesz le az asztalra, amit bármelyik hollywoodi napszámos simán levezényelt volna.
96 perc, amerikai-kanadai-francia
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!