2011.09.15.- Colombiana
KRITIKA
Kiscsaj családját megölik. Kiscsaj bosszút esküszik. Kiscsaj felnő, és profi gyilkossá válik. A sztori mögött Luc Besson. Na, ilyen még tényleg nem volt!
Hlavaty Tamás
Bessont sosem érdekelte, hogy a rendezőként learatott babérjait jó ideje aprópénzre váltja, és biztos nyereséget hozó, üres blődlikhez adja a nevét, többnyire producerként. A Colombiana projekt mögött is ő áll, a forgatókönyvíró Robert Mark Kamen, akivel legutóbb az Elrabolvát jegyezték, és akkor ugyan kellemesen csalódtunk a párosban, most betyárosan alulteljesítettek. Nem mintha nagy elvárásokkal futnánk neki egy mozinak, amit A szállító 3. rendezője, Olivier Megaton hozott össze, de amikor hősnőnk egy fogkefét használ gyilkos fegyverként, vagy kisgyerekként látjuk őt egy roppant vicces jelenetben, amikor pótapja spontán utcai lövöldözéssel próbálja hangsúlyozni az iskola fontosságát, akkor bizony a sokat látott mozizók szeme is kikerekedik.
A Colombiana minden percében visszaköszön a Nikita és a Leon, a profi, ám nem is ez a legnagyobb baj, hanem hogy Zoe Saldana nem karakteres akciósztár, igazából azt sem néznénk ki belőle, hogy két percnél tovább képes húst klopfolni, pedig itt olyan géppityukkal hadonászik, melyek megemelése közben a jó Dolph Lundgren bicepsze is becsületesen dagadt. Ellenben szépen sír, és szenvedélyesen veti rá magát a stabil élet ígéretét szimbolizáló pasira. A forgatókönyv ugyan próbál a belül törékeny, kívül kőkemény hősnő drámájára koncentrálni, mégis tele van hatalmas logikai bakikkal teletűzdelt akciójelenetekkel, így két robbanás között elveszik a film, egy idő után pedig már nem is keressük.
108 perc, amerikai-francia
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!