Login | Register
Forgot your password?

Math Required!
What is the sum of: 1 + 3    

A password will be emailed to you.

2011.09.22.- Srác a biciklivel

KRITIKA

De Sica klasszikusában apa és fia keresi kétségbeesetten a megélhetést biztosító, utolsó reménysugarat jelentő kerékpárt, míg itt egy bringás srác kutatja apját és a helyét a világban.

Hlavaty Tamás

Mostanában egyre gyakrabban találkozunk az artfilm kínálatban olyan darabokkal, melyek a gyerekek elvadulásával és a jelenség szociális hátterével foglalkozik. A skandináv Egy jobb világ, a német A fehér szalag és a magyar A hetedik kör után most Franciaországból fogadhatjuk a Srác a biciklivelt, melyet a cannes-i kedvenc belga Dardenne fivérek készítettek, akik kétszer is megkapták az Arany Pálmát (Rosetta, A gyermek), most pedig a zsűri nagydíját zsebelhették be. Új mozijuk nem egy család szétesését mutatja be (ez esetünkben már alapállapot), hanem az utána keletkezett űrt. A főhős egy Cyril nevű kisfiú (Thomas Doret), akit eltaszít maga mellől az apja, ezért egy őt kihasználó dílerben találja meg az apafigurát, míg nevelőanyja mindent megtesz azért, hogy magához édesgesse a mindent és mindenkit elutasító dühös gyermeket.
A filmet a realista témához passzoló sivár képi világ jellemzi, a hangsúly a drámán van, de sokszor modorossá válik a film, az egyetlen akciójelenet végtelenül esetlen, az állandóan hadakozó fiú pedig empátiát ébreszthet a nézőkben, de sokan lesznek, akik kimondottan idegesítőnek találják majd a karaktert, és ennek nem a szívtelenség az oka, hanem hogy a direktorok picit túlrajzolták a figurát. Volt ez már jobb is.

87 perc, belga-francia-olasz

Kapcsolódó cikkek:
David Copperfield rendkívüli élete
Ema
2010.12.09.- Red

Kapcsolódó cikkek:

  1. 2011.01.20.- Egy néma kiáltás
  2. 2011.09.01.- Conan, a barbár
  3. 2011.08.25.- Cowboyok és űrlények

 

Szólj hozzá!