2011.10.06.- Álmok otthona
KRITIKA
Bár nem vezetek róla pontos statisztikát, de a kísértetes filmek legalább fele úgy indul, hogy egy család, egy vagy két aranyos kisgyerekkel új házba költözik.
Feri, a mozigépész
Aztán persze kiderül, hogy az új otthon korábban borzalmas események (többnyire gyilkosságok) helyszíne volt. Aztán felbukkannak az áldozatok vagy épp maga a gyilkos (van, hogy mindkettő), és mindegy, hogy közölni akarnak valamit, vagy bosszút állni, esetleg ezek keverékét, általában a frászt hozzák a családtatokra, sőt, előfordul, hogy meg is szállják őket.
Na ezeket a paneleket használja az Álmok otthona is, eleinte a megszokott mederben terelgetve az eseményeket, különösebb meglepetések nélkül. Aztán mintha a forgatókönyvíró (David Loucka, aki a sportfilmekről (Az álomcsapat, Eddie) nyergelt át újabban a kísértetes sztorikra (az új, 3D-s A kör epizód mellett a House at the End of the Street című bemutatás előtt álló opuszt is ő írja) észbe kapott volna, hogy nem lesz ez így jó, és beültet egy olyan csavart, ami nemcsak kényszerpályára állítja a filmet, hanem egyre hülyébb és hihetetlenebb (bár ez utóbbit egy szellemekről szóló filmnél talán furának hathat felróni, ám itt sajnos teljesen jogos) helyzetekbe kényszeríti a szereplőket. A végén pedig a „Miért?”-re az utóbbi idők talán legpofátlanabb, legötlethiányosabb „Csak”-ját kapjuk válaszként, amit maximum akkor lehetne értékelni, ha ez a film egy fekete komédia lenne, itt azonban inkább a kreativitás hiányáról beszélhetünk. A mellékszereplők lógnak a levegőben, a negatív oldal bosszantóan kidolgozatlan, semmilyen, motiváció nélküli.
A remek IRA-s filmjeiről (Apám nevében, A bunyós) ismert Jim Sheridan teljesen jellegtelen bérmunkásként vezényli le ezt a széteső produkciót, melynek forgatása maximum Daniel Craig és Rachel Weisz számára lehetett jó, hiszen ők a való életben is egy párt alkotnak. Mindenki más azonban sajnos unni fogja ezt a reménytelenül középszerű alkotást, így ezúttal a tengerentúli nézők totális érdektelenségén nincs mit csodálkozni.
92 perc, amerikai
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó cikkek:
Szólj hozzá!